چیلر آب خنک چیست؟ – مهتاب گستر تولید کننده انواع چیلر

چیلر های آب خنک صنعتی:

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر انواع چیلر های خنک کننده با آب را ارائه می دهد که متناسب با طیف گسترده ای از صنایع است. چیلر خنک کننده با آب و سیستم های متصل به چیلر های خنک کننده با آب، گرما را از آب فرآوری شده جذب کرده و آن را به منبع آب جداگانه ای مانند برج خنک کننده، رودخانه، حوضچه و غیره منتقل می کنند. از چیلر های مایع خنک شونده صنعتی به طور کلی برای کاربرد های بزرگ استفاده و بهره برداری می شود.

چیلر های آب خنک همچنین هنگامی که یک برج خنک کننده یا کولینگ تاور از قبل نصب شده است در صورت نیاز مشتری برای بازده بهینه سازی مصرف برق، در نظر گرفته می شوند. چیلر های خنک کننده با آب برای از بین بردن تجمع مواد معدنی به تصفیه آب کندانسور احتیاج دارند. رسوبات معدنی موقعیت های انتقال حرارت ضعیفی ایجاد می کند که باعث کاهش کارایی واحد می شود.

واحد های ثابت چیلر آب خنک:

اصطلاح "چیلر آب ثابت" به هر چیلری گفته می شود که شامل پمپ یا مخزن نباشد. جزء اصلی یک واحد چیلر مستقل است که برای کارکرد باید از طریق لوله کشی به پمپ و مخزن جداگانه متصل شود.

این سیستم به طور معمول کنترل های جداگانه ای برای چیلر و پمپ یا پمپ ها دارد که برای هر جز اتصال الکتریکی دارد. کنترل ها باید در حالت ایده آل با هم متصل شوند تا از خنک شدن چیلر تا زمان کار پمپ در گردش جلوگیری شود. محصول استاندارد شرکت مهتاب گستر برای چیلر های ثابت شامل اندازه های مختلف از 2 تن تا بیش از 250 تن می باشد.

چیلر های مایع ثابت خنک شده با آب، آب خنک را برای اکثر مراحل تولید می کنند. آن ها برای نصب داخلی یا خارجی (سقف یا سطح زمین) طراحی شده اند. هر واحد شامل کمپرسور های اسکرول هرمتیک، کندانسور خنک کننده هوا، یک شارژ مبرد کامل و یک مرکز کنترل ریز پردازنده مقاوم در برابر هوا است که همه بر روی یک پایه هموار و ساخته شده از فولاد نصب شده اند.

سیکل تبرید چیلر آب خنک:

در این بخش، سیکل تبرید و کاربرد اجزای آن در چیلر آب خنک توضیح داده شده است. در اواپراتور چیلر آبی، سیال مبرد در درجه حرارت تقریبی 42 درجه فارنهایت، حرارت را از آب برگشتی ساختمان می گیرد (درجه حرارت آب ورودی به اواپراتور تقریبا 54 درجه فارنهایت می باشد.) مبرد در سرتاسر اواپراتور جریان یافته و به بخار تبدیل می گردد. بخار مبرد به داخل کمپرسور هدایت گردیده و درجه حرارت و فشار مبرد افزایش می یابد. کمپرسور، کار لازم جهت فشرده سازی گاز تا فشار و درجه حرارت مورد نیاز برای کندانسور هوایی (تقریبا 97 درجه فارنهایت) را تامین می کند. سپس گاز مبرد به داخل کندانسور، جایی که بخار مبرد در داخل لوله ها چگالیده شده است، تخلیه می شود.

کمپرسور:

تمام چیلر های آبی صنعتی از کمپرسور های اسکرول با خنک کننده مکش گاز، هرمتیک استفاده می کنند. کمپرسور ها دارای یک طراحی پیمایشی هستند که هم در جهت محوری و هم شعاعی سازگار باشد. تمام قطعات چرخان از نظر ایستا و دینامیکی متعادل هستند. حجم داخلی و مخزن روغن، تحمل مایعات بیشتری را فراهم می کند. بخاری های میل لنگ کمپرسور نیز برای محافظت بیشتر در برابر مهاجرت مایعات گنجانده شده است.

اواپراتور:

مبدل های حرارتی صفحه ای جوش خورده UL (Underwriters Laboratories) ذکر شده است. چیلر مجهز به بخاری است که توسط ترموستات جداگانه برای کاربرد های کم محیط در فضای باز کنترل می شود. بخاری محافظت در برابر یخ زدگی چیلر را تا دمای -20 درجه فارنهایت (-29 درجه سانتیگراد) فراهم می کند.

کندانسور:

طراحی و تولید کندانسور نیز درست مانند یک مبدل حرارتی پوسته لوله صورت می گیرد. سیال مبرد در اینجا نیز داخل لوله در جریان است. سیالی که وارد کمپرسور می شود، دما و فشار بالایی دارد که با ورود به کندانسور دمای آن پایین آمده، آماده ورود به شیر انبساط می شود.

 عمل خنک سازی چیلرتراکمی را هم می توان با جریان هوا انجام داد و هم با جریان آب. نقش آب در خنک سازی چیلر درست در بخش کندانسور است که مشخص می شود. اگر برای خنک سازی اولیۀ سیال مبرد از جریان آب استفاده گردد، گفته می شود که چیلر از نوع آب خنک است. آب مورد نیاز برای ورود به بخش کندانسور به کمک برج خنک کننده تأمین می شود.

عملکرد برج خنک کننده در راه اندازی چیلر های تراکمی آب خنک:

برج های خنک کننده در حقیقت یک عضو کمکی به شمار می روند که در کنار چیلر به عمل سرمایش محیط کمک می کنند. همین طور که گفتیم، در بخش کندانسور دمای سیال مبرد با عبور از یک مبدل پوسته لوله کاهش می یابد. آبی که در بخش کندانسور جریان پیدا می کند، همان آبی است که به کمک کولینگ تاور دمای آن پایین آورده می شود. در حقیقت آب خروجی از کندانسور وارد برج خنک کن می شود. طراحی برج خنک کننده به این شکل است که آب از بالا به صورت آبشاری جاری می شود. جریان هوا نیز از پایین به درون کولینگ تاور پمپ می شود. که در نتیجه این عمل دمای آب برج خنک کننده کاهش می یابد. این آب خنک شده در پایان آماده ورود مجدد به بخش کندانسور می شود.

مهتاب گستر تولید کننده انواع چیلر:

چیلر های گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر بهترین چیلر های صنعتی را برای کاربرد شما دارند.

چیلر های مهتاب گستر بهترین سیستم های چیلر صنعتی را برای تأمین نیاز های خنک کننده فرآیند در کاربرد های صنعتی و تجاری در سراسر کشور تولید کرده است.

بهره وری عملیاتی چیلر تأثیر زیادی روی هزینه های عملیاتی ساختمان شما خواهد گذاشت. تعمیر و نگهداری روزمره حداقل از منظر مدیریت تأسیسات را نشان می دهد. نگهداری پیش بینی شده و بهینه سازی سیستم چیلر به داده های عملیاتی در زمان واقعی نیاز دارد. شرکت مهتاب گستر در را برای اشکال جدیدی از کارآیی چیلر باز کرده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تولید انواع چیلر، تولید چیلر تراکمی هوا خنک و تولید چیلر تراکمی آب خنک و همچنین قیمت برج خنک کننده و قیمت چیلر با کارشناسان مهتاب گستر از طریق شماره تماس های ۰۹۱۲۶۲۱۸۵۳۳ و 02166706377 در ارتباط باشید.



Comments